martes, 4 de mayo de 2010

LLUM DE GAS

BOMBETE TIPUS EDISON

Encara que el meu cosí Josep Torrents no ho recorda, (pot ser perqué jo soc dos anys mes gran que ell), recordo que en aquelles dates, la il.luminació de molts carrers de Barcelona era amb gas ciutat, també haig de dir que a cassa de la iaia (casa de la abuela), on ell hi vá viure la seva infantesa, tenían al menjador llum de gas encara que jo no la vaig veura mai encesa perque també hi havía llum eléctrica, a la escala, si que la vaig veure encesa fins que la van cambiar per il.luminació eléctrica peró amb una particularitat que sempre em vá subtar, encara que las bombetes existens a les hores eren normals con les d'ara, hi van possar una bombeta ben bé de la época de Edison amb un filament tal com el de la foto, crec que sería de tungste i no com les originals de Edison que eran filaments carbonitzats de canya de bambú, feia molt poqueta llum, menys que la de gas.

2 comentarios:

Unknown dijo...

Qué chulo! Hay faltas, pero se agradece que de vez en cuando te animes a escribir en català, tu lengua materna!
No sabía lo del bambú, pensaba que el filamento era de carbón, superfinito... Sé que Edison se pasó todas las horas en que su bombilla de incandescencia funcionó mirándola: 48 horas! Y que la inventaron a la vez él y otro sujeto, menos conocido, llamado Joseph Swan. Y que otros anteriormente habían patentado otras bombillas incandescentes, así que Edison se marcó un tanto que no le correspondía exactamente o, como mínimo, no estaba solo en su logro. A reveure!

Francisco Torrents dijo...

Tata.......se nota que tu oficio está relacionado con la luz ERES ÓPTICA OPTOMETRISTA, pues sí eran de carbón superfinito de BAMBÚ